Klima aletinin zamanı beşeriyet kadar eskidir. İlk insanlar eğin ısılarını koruyabilmek ve kişisel konfor sağlamak derunin hayvan derilerini kullanıyorlardı. Daha sonraları Mısırlı hükümran klas, palmiye dallarıyla kendisini serinleten esirleri kullandı. Romalılar ise meşhur hamamlarında ventilasyon ve ısıtma sistemleri kullandılar. Orta çağlarda Leonardo Da Vinci, doğru bir arkadaşının evinin odalarını havalandırmak derunin sutaş gücü ile çhileışan bir fan yaptı. Havalandırma ve merkezi ısıtma sistemleri 19. yüzyılda çabucak vürutti. Fanlar, buhar kazanları, radyatörler icat edildi ve kullanılmaya mebdelandı. 1844 yılında U.S. Marine Hastanesi’ nin yöneticisi olan John Gorrie yeni soğutma makinasını tanılamattı. Bu, dünyadaki ilk ticari soğutma ve havalandırma makinasıydı. Klima, ilk kocaman kullanım kayranını 1920′ li senelerın başında tiyatrolarda buldu. 1925′ te New York’ taki ünlü Rivoli Tiyatrosu bapsına ” Her dem 20 derecedir” duyuruını asmıştı. Peşi sıra mağazalar, uçaklar ve otomobillere klima yerleştirildi. 1930 yılında Du Pont şirketinden Thomas Midgley, Freon soğutucuyu vüruttirdi. Hızla devam fail uran vürutmeler sonucunda 1950′ li yıllardan itibaren split tip klima cihazları kullanılmaya mebdelandı. İklimlendirme, havayı ısıtan, soğutan, temizleyen ve nemini kontrolör fail bir vetiretir. Günümüzde insanlar, henüz keyif ve feyizli evetşayabilmek derunin klima cihazını tercih etmektedir. Bir kaç sene öncesine kadar klima aşırı olarak onaylama edilmekteydi. İnsanlar evlerinde yahut işlemyerlerinde sıcaktan bunalsalar dahi klimaya sağlam arzu etmiyorlardı. Fakat aradan geçen birkaç yılda çok başkalık oldu. Artık klima sıfır işlemyerlerinde kimse çhileışmak istememektedir. Önce işlemyerlerinde yaygın olarak kullanılmaya başlamış olan klimalar, son dönemlerde evlerin bile vazgeçilmez konfor çeyizı olmuştur. Son teknoloji ile vüruttirilen klimalara ısıtma özelliğinin bile eklenmesi klimayı sadece yazın ferahlamak derunin kullanılan bir çeyiz olmaktan çıfamilyap, kışın da ısınmak derunin tercih edilen çeyiz yapmıştır. Klima kullanım hileışkanlığı ülkemizde yeni vürutmeye mebdelamıştır. Pazardaki ürün ve hediye çeşitliliği karşıtsında tüketicilerimiz hüküm ita sürecinde bayağı karamsarlık evetşamaktadırlar. Bir konfor aracı olarak satın hileınan klimaların, Türkiye’ nin abuhava koşullarına ve klimatize edilmek istenen mekana akla yatkın seçilmemiş olması, yerinde servis desteğinin sağlanamaması, akıllıca montaj uygulamalarının gestaltlmaması üzere nedenlerle maalesef tüketicimiz kıygın olmaktadır. Kazançlı ömrü ülkemiz koşullarında takribî 10 sene olan klima cihazlarının seçiminde, ilk satın transfer maliyetinin yanında işletme sürecinde oluşabilecek maliyetler ile enerji maliyeti bile dikkate hileınmalıdır. Klima çeyizı satın hileınmadan önce bu kriterler dikkate hileınarak değersiz bir araştırma gestaltlmalıdır.