Logo nedir? Sözcük demeı olarak temel zıtlığı dilimizde amblem olan, bir sorunin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, demeını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo tasavvurı anlamsal olarak sorunletmenin veya organizasyonun kazık olarak yaptığı soruni sembolize edebileceği kadar, markanın kendi demeı ile bile sembolleştirilebilir, ayrıca temelı çalışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı bâtınerik ve anlamlara ehil kabil.
Sorusu sorulduğunda lügat demeının haricinde, birbunca logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasavvur esnasında tasavvurı yapacak olan koca veya kuruma neyin ve elbette aktarıldığı berenarı önemlidir. özge taraftan logo tasavvur çalışmasını yapacak koca veya kurumun sizi elbette anladığı ve logo çalışmanızı elbette bileğerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çalışma sizin, sorunletmenizin ve bundan sonraki çalışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasavvur çalışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol bileğil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin bileğsoruntirilmiş ve düzenlenmiş hali veya bellik bâtınin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çalışmalara logo bileğil, logotype denilir. Logotype ansızın çok iş sahaı ile faaliyette bulunan şirketler bâtınin elan çok yeğleme edilebilir. Uslu bir sektörde canlılık gösteren sorunletmelerin çoğunlukla logoları dalü söz gelişi paha. Lakin ansızın bir tomar dal ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda görünmek imkansızdır.
Logo ne sorune yarar?
İşletmeler bâtınin logo veya logotype olmazsa olmazlardandır. Her elbette markası sıfır bir işletme olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz zaman aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile yanında gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, ha aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Sabık halini düşünmeye çalışın. Markaların logoları olmadan elhak bellik olmaları üzere imkansızdır.
Bu sebeple sorunletmenize kurumsal bir plan hazırlayarak yolunuza stabil adımlarla devam edebilmek yerine “logo tasavvur” çalışması ile saksılayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kadar bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) dışa vurum paha. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca ara sıra kişilerin bir çehrete tanınmasını sağlayan sorunaretlerdir. Tipik bir logo firmaların nüans edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan nitelik, font, şekil ve görsellerdir.
Dümdüz, palas anlaşılır, geçekırlanması palas, kabil evetğunca azca nüshada renkten oluşdünyalıkıdır. Her çhemayar baskı ve parça tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok küçük ölçülerde tafsilatlar kaybolmamalı, çok mehabetli ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçübile ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Ayrıksı firma ya da ürünlere ilişkin logolar ile karışıklığa neden vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya mehabetli muhatara verir.
Logo düşüncemcıyı bileğil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun düşüncemcısı Paul Rand’e bakılırsa logoyu üreten düşüncemcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili bünyeun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin hapishaneğine yönlü olmalıdır. üste kurumun kendisini elbette tanımladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler olduğunu bilmek logonun tasavvur aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin semtısaf lüzumlu rengi lüzumlu şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü zaman üstelik sıkıntısızılda lafıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilişkin ürün ya da firma bâtınin logo tasarlanacağı zaman o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri için haber sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı zaman simgenin taşıyacağı deme hizmetında bu haber çok önemlidir.