SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sıkça kullanılan dü kavram. Fakat bu dü kavram konuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online tuzakışdoneş firmaları ve internetten satış yapan e-tecim siteleri muhtevain ciddi olan bu dü kavram, yeni kitlelere ulaşabilmek ve pazarda öne çıkabilmek namına önemlidir. Her dü kavram da web sitelerinin kontrol motorlarındaki görünürlüğünü zaitrmaya yardımcı olur, ancak aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu tasarmızda dakika dakika birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı biraz henüz açgelgel ve beraber inceleyelim.
SEM: Taharri Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türki olarak Taharri Motoru Pazarlaması, markaların kontrol motorları üzerinde henüz görünür ve henüz ulaşılabilir olması muhtevain meydana getirilen çtuzakışmalara denir.
Taharri motoru reklamcılığı olarak da tanılamamlanan SEM, kontrol motorlarında ücretli reklam gelgelı gerçekleştirilerek web sitelerinde trafik geriışı işlemlerinin bütününe denir. En pop ve pıtrak kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve bellik değerini zaitrmaya yönelik bir çtuzakışma olan SEM, müşteri kitlesini geliştirmek açısından da olabildiğince önemlidir. üste SEM çtuzakışmaları ile trafiğinizi anlık arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Taharri Motoru Optimizasyonu olarak da bilinen SEO çtuzakışmaları ise SEM’in tersine ücretsiz çtuzakışmalardır. SEM sınırlı bir bütçe muhtevain maruz reklamları kapsarken SEO çtuzakışmaları sınırlı anahtar kelimelerde lakırtııcı bir yükseliş elde geçirmek muhtevain meydana getirilen çtuzakışmalardır. Gelin, bu karşılaştırmayı biraz henüz açgelgel.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çtuzakışmaları arasındaki fark; fevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret karşılığında, SEO’nun ise muhtevaerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde dokumalabilmesidir. şu demek oluyor ki SEO muhtevain en özellikle içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet haricinde başarım göstermesi muhtevain yeni bir ödeme dokumalmaz.
Bunun haricinde bir önemli fark da hızdır. SEM çtuzakışmalarında sonucu henüz hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi gücük süre içerisinde zaitrabilirsiniz. Bunun tersine SEO çtuzakışmaları ise uzun soluklu çtuzakışmalardır. SEO çtuzakışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri girişim girişim yapmalısınız.
Bu dü sayısal pazarlama kavramı arasındaki bir vesair önemli fark da doğallıktır. SEM çtuzakışmaları ücretli reklam çtuzakışmaları olduğu muhtevain doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çtuzakışmalarında bu yer farklıdır. SEO çtuzakışmaları henüz saf icraatı kapsar ve sitenize henüz uzvi bir trafik akışı esenlar.
Bu dü kavram, muhtevaerik itibarıyla da çeşitleme gösterir. SEO çtuzakışmalarındaki muhtevaerikler kullanıcı deneyimini zaitrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. şu demek oluyor ki henüz çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çtuzakışmalarında ise erek henüz ticari olduğu muhtevain muhtevaerikler SEO çtuzakışmalarındaki kabil olmayabilir.
Fakat bu saymak bileğildir ki SEM muhtevaerikleri kalitesizdir. Sadece dü kavram arasındaki muhtevaerik konseptleri ve odaklar farklıdır. üste belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden henüz hayırlı evet da henüz üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına göre ikisinden bile faydalanılabilir.
Makaslamakmızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam geçirmek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Tüketici Davranışları: Dijital Inkılapün Yükselişi tasarmıza geçebilirsiniz.